Get 30% off our store with coupon code 30PERCENTOFF!
הכלמסיבות וימי הולדת

מסיבת יום הולדת מדעית למתן

היום ערכתי למתן מסיבת יום הולדת מדעית.

מתני בחר להזמין למסיבה שלו רק את שבעת חבריו הטובים ביותר, חלק מביה"ס וחלק מחוצה לו, וביקש ממני לארגן לו יום הולדת עם יצירה וניסויים מדעיים לפי האלמנטים: מים, אש, אדמה ואויר.

יש לו דרישות לילד שלי…

אני מאד מקווה שעמדתי בהן!

אז במקום לשבור את הראש לגבי הניסויים המדעיים וההפעלות לילדים, הרמתי טלפון לדקלה מתיבת ההפעלות שמיד הפנתה אותי לערכת בית מארח שלה "קסמי מדע" – שפשוט פתרה לי תוך כמה דקות את כל ההתלבטות ו… רק ב 50 שקלים!

לא להאמין כמה שזה היה קל. את כל ההכנות ליום ההולדת עשיתי באותו היום, והן כללו מציאת כמה כלים עבור הניסויים המדעיים, רכישת בריסטולים, מעט טושים, ובעיקר – כיבוד ושתיה למסיבה.

כשהחברים של מתן הגיעו, הסברתי להם שמתן בחר לערוך יום הולדת של מדע ויצירה בנושא האלמנטים: מים, אש, אדמה ואויר. מסתבר שהילדים ידעו במה מדובר עוד יותר טוב ממני.

התחלנו באלמנט המים.

פיזרתי על השולחן מספריים, טושים וצבעים ונתתי לכל ילד לצבוע ולגזור פרח נייר.

לאחר מכן, הכנסנו את הפרחים וביצענו ניסוי ראשון – של פרחים במים. הילדים היו מבסוטים ביותר.

הניסוי השני היה גם הוא בנושא מים, אבל עירב גם אדמה: הדגמתי לילדים התפרצות של הר געש בתוך המים! כל הרעיונות – מתוך ערכת קסמי המדע.

בסיום כל ניסוי אחד הילדים נבחר לקרוא את ההסבר המדעי שלו, מה שנתן ערך מוסף לכל החוויה.

הילדים התלהבו ביותר ואני נהניתי לראות אותם מחייכים ומתרגשים.

וזו הייתה רק ההתחלה.

לסיום אלמנט המים שהוכתר בהצלחה נתתי למתן להעניק למי שהוא רוצה פתק שעליו כתוב: "מים".

עברנו לאלמנט האש.

כאן כיבינו את האור וביצענו ניסוי עם נר וקליפת תפוז, שנלקח דווקא מאחד הרעיונות של חברתי ענבל ישראל, והמדגים איזה ניצוצות יפים ומלהיבים נגרמים כאשר מקפלים את קליפת התפוז קרוב ללהבת הנר. כמובן שהילדים עשו את זה רק בהשגחתי הצמודה (לפירוט הניסוי – http://inbalskits.com/orange-fire).

לסיום האלמנט, נתתי למתן להעניק למי שהוא רוצה פתק שעליו כתוב: "אש".

האלמנט הבא היה אלמנט האדמה.

כאן כל ילד יצר לעצמו הר געש אמיתי. טוב, כמעט אמיתי.

חילקתי לילדים בריסטולים לבנים שאותם הם התבקשו לצבוע בצבעי אדמה. את הבריסטולים הם גלגלו בצורת חרוט וחיברו אליהם כוסית. לתוך הכוסית הכנסנו תערובת של מעט סבון כלים, מים פושרים, פפריקה לצבע אדמה, וסודה לשתיה.

ואז יצאנו כולנו לחצר.

ואני יצקתי לכל ילד מעט חומץ לראשו של הר הגעש שלו ו… צפינו בהרי הגעש המתפרצים!!

זה היה הניסוי שממנו הילדים התרגשו והתלהבו הכי הרבה. הם רק רצו להוסיף עוד ועוד חומץ ולראות את הרי הגעש מתפרצים עוד ועוד, וממש לא רצו להיכנס חזרה הביתה להמשיך בשום פעילות אחרת.

בסופו של דבר כשנגמר כל החומץ שבבקבוק, נכנסנו הביתה והענקתי להם את הפתק עליו כתוב "אדמה".

לאחר מכן ערכנו את טקס יום ההולדת, אכלנו חטיפים, שתינו, מתני כיבה את הנרות שעל העוגה וכל ילד בירך אותו ואיחל לו מזל טוב.

האלמנט הבא היה אלמנט האויר.

אמנם הכנתי להם פעילות יצירה מגניבה במיוחד לאלמנט האויר, אבל הילדים כבר שבעו מישיבה וריכוז ורצו לשחק ביחד, ואני החלטתי לזרום איתם והנחתי להם לשחק בסלון במה שהם רצו.

אבל אז פתאום הבנתי שאחד המשחקים אצלנו הוא הוקי אויר, ולכן נגשתי לסלון, קראתי לכל הילדים, וביקשתי מכל מי ששיחק בהוקי להצביע. כולם הצביעו. הסברתי להם שכיוון שההוקי הנו הוקי אויר אני מעניקה להם את הפתק "אויר" מה שאומר שכל הילדים ביחד סיימו את המשימות של כל ארבעת האלמנטים: מים, אש, אדמה ואויר, וכולם יקבלו את הפרסים המדעיים שהכנתי להם.

או-אז חילקתי להם את הפרסים וכולם היו שמחים ומרוצים ואני קיבלתי חיוך וחיבוק ענקיים ממתני שלי.

ונדמה לי שאני יכולה להכתיר את המסיבה כהצלחה.

0 0 votes
Article Rating

תגובות

comments

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments